ulama' perlu jadi seperti ikan !

July 28, 2013


huhuhuhuhuhu,, dasyat x tajuk entry kita kali ini?
huhuhuhuhuhu,, 
saje buat gempak,,, 
nak share ape yg kita belajar dalam kelas,, 

jap2,, nak menggedik kejap,, sila tengok gambar comel dibawah ini,, 


oke,, sambung berkaitan tajuk sebentar tadi.
kenapa ulama' perlu jadi seperti ikan?
ok,, mcm ini sebenar nya ayat penuh statement diatas,, 
ulama' perlu jadi seperti ikan dilaut,, bukan ikan masin a.k.a ikan kering 

kerana apa?
jadilah seperti ikan dilaut yang hidup didalam laut yang masin,,
tetapi tidak masin rasa isi nya,,

*paham x? balaghah yang digunakan tinggi sgt ka?
huhuhuhu

maksud secara terperincinya ialah
ulama' kena jadi fleksibel,, 
*betul ka ejaannya? kalau salah,, tegur,, :)
continune,,
ulama' kena jadi insan yang walau dimana pun dimana pun dia ada,, dia tidak berubah,, 
macam ikan,,
walaupun hidup dilaut yang masin,, rasa isinya tidak dipengaruhi oleh masinnya air laut.
itu lah ciri2 yang perlu ada didalam diri seorang pendakwah dan ulama'


huhuhuu,, maaf la kalau perkongsian ini agak ntah pape dan tidak mendatang kan faedah kepada pembaca,, huhuhuh
okla,, nak study,, assalamualaikum,, :)






You Might Also Like

6 comments

  1. comel.. :) yang paling penting sifat rendah diri.. :)

    Bantuan anda diperlukan.. plizz "Bantuan anda diperlukan.."

    ReplyDelete
  2. ye kak lea setuju.sekarang dah ramai tak menghormati pendapat dan pandangan ulama,kan..

    selamat bersahur ye ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kan kak lea kan,, selamat berbuka :)

      Delete
  3. inai ea tu? nak pkai jugak =3

    http://musicloveanisa.blogspot.com/2013/07/bukti-bahawa-saya-awet-muda-rasanya-meh.html

    ReplyDelete

sisunglybetty. Powered by Blogger.