cinta dalam islam,,,

December 25, 2012

assalamualaikum


cinta itu satu bnda suci pda pndpat sya,, yg mngotorkan cinta tu adalah org yg mrasekan nye,, 
ALLAH bagi satu nikmat terindah dlam dunia ni,, 
iaitu,, nikmat cinta,,
fitrah yang akan stiap mkhluk lalui,, 
cuma,, pngalaman n cerita stiap insan tu j yg berbeza,, 
ade yg perlu mncari bertahun,,
 ade yg xperlu mncari,, tapi cinta tu dtang sndiri,,
ade yg kate,, cinta tu perlu di cari,, tapi ade yg kate,, bnda tu akan dtang sndiri
kalau itu sudah ktentuan nya,,
ya,, dua2 pndapat,, bleh diterima,, 
ade btol,, n ade yg trkurang,, 
kalau kita cari,, mgkin kita trpaksa lukakan hati kita,, 
sbb seandainya,, cinta yg kita jmpa,, bukan cinta sebenar yg akan mmbawa kita k syurga,,
kdang2,, ade yg truskan hidup utk tebus luka tu,,
tapi,, ade yg kurang prcaya dgn takdir ALLAH,,
dan 
sanggup,, sanggup amik nyawa sndiri,,
(hbat dia sbb bleh amik kuasa pncipta dia,, sbb dia yg matikan diri dia sndiri,,)

tapi,, kalau xcari pun,, ade jgak btol nye,, 
sbb,, stiap bnda dlam hdup kita,, da trtulis kat Luh Mahfuz sbelum kita
wujud lagi,, dan,, kita sndiri xtahu,, bila mase ianya disurat,, 
wallahuallam,,
cuma kita perlu usaha dgan doa,, dgan munajat,,
tahajud,, mntak cinta yg ALLAH tntukan tu,, cinta terbaik utk hidup kita,,
sbb ALLAH da bgtau kita,, 
ALLAH xkan mngubah nasib satu2 kaum tu,, mlainkan,, mreka yg brusaha untuk mngubah,,
kan??


hurm,, smbung tajuk kita balik,, huhuhu,, islam tu mudah,, mudah sgt,, 
jdi,, kita jgn susah kan islam itu sndiri,, 
ok,, kalau kita nak kat seseorang tu,, cuba tahan rase utk bgtau insan istimewa tu,, 
sbb,, ade hadis tau,, yg cukup mnarik minat sya untuk bace,, 
 hadis riwayat Hakim Khatib, Ibn Asakir, Dailami & lain-lain, Rasulullah (shalallahu ‘alaihi wasallam) bersabda yang bermaksud:
“Sesiapa yang asyik kepada sesuatu lalu cuba menjauhkannya atau melupakannya, lalu menyembunyikan di dalam hatinya, kemudian dia mati maka matinya adalah mati syahid”
see,, islam tu indah kan? huhu,,
xbgtau dia yg kita syg dia,, da mati syahid,,
best kan?
sape xnak mati syahid ni,, 
tapi,, ini pndapat kwan saye,,
sya just nak bkongsi j,, biaa la,, org pmpuan ni,, bnyak angan2,,
bnyak berangan,, hehehe,,,
 kwan sya ckap,, 
kalau kita suka kat seseorang tu,, kalau nak sgt2,, tapi xde rezeki n pluang utk halal kan nye,,
bgtau j insan tu,,, suruh dia jaga diri dia baik,, sruh dia jaga n pelihara hati dia utk kita,, pastu,, same2 doa,, same2 munajat,, same2 tahajud,, mntak ALLAH pmudahkan urusan,, 
kan sweet mcm tu?
kalau kita sorg g mntak,,  mgkin lambat,, utk ALLAH tnaikan,,
tapi,, klau kita mntak berdua,, n bsungguh mntak,, sbb xnak buat mksiat,,
xnak tmbah dosa,,
msti ALLAH akan dgar,, n ade la hikmah yg ALLAH akan kurniakan pada 
hamba nya yg bersungguh nak tunaikan syariat nya,,
i'ALLAH,, stiap pekerjaan kearah jlan-Nya,, pasti akan dpermudahkan,,

jadi,,
jgn kita cemari cinta tu,, dgan perkara2 kotor,, dgan pgang2,, jmpa berdua,,
zina,, n the others,,

jadi,, xterlambat utk kita impikan yg trbaik utk hidup kita,,
kalau xdpat bnyak brubah,, kita brubah sikit,, 

brubah utk mmbersih kan smula cinta yg kita dah cemari,,
sikit2,, lame2 jadi bukit,, ini cuma coretan dari hati,, jdi mane yg xkena tu,, mntak maaf ya,,
ni,, ade doa yg kita same2 leh amal kan,, 

“Ya Tuhanku, aku mohon supaya aku cinta kepadaMu dan cinta kepada orang yang mencintaiMu, termasuk orang yang sayang kepada semua amalan yang boleh membawa kepada sayang kepadaMu.” (Hadith Riwayat Tirmidzi)

lagi satu,, jaga hati,, jaga diri,, 
jaga fitrah cinta yg ALLAH bgai,, jgn terlena dlam nikmat indah cinta,, 

pgang pade prinsip *Pernikahan adalah permulaan cinta* pasti kita
akan rase,, indah nye cinta tu,, 
yakin la dgan prinsip tu,, 


Ramai yg menganggap pernikahan sebagai sebuah pengakhiran sbb  dah jemu ber’couple’ n mengganggap pernikahan sebagai jalan akhir. 
Ternyata sekali pandangan itu silap sbab pernikahan adalah satu permulaan bagi kehidupan
 yang sebenar.
 Pernikahan itu penuh dengan rasa kecintaan dan kasih sayang.
jadi,,  Carilah cinta yang sebenar!

jgan lupa hayati nasyid ni,,

# c i n t a s a m p a i s y u r g a !



You Might Also Like

0 comments

sisunglybetty. Powered by Blogger.